پکیج قرنیز ترنج

قرنیز نواری است از جنس های مختلف که پایین دیوار نصب شده تا علاوه بر زیباتر کردن طراحی محیط، از دیوار در برابر نفوذ آب و آسیب های احتمالی محافظت کند.

رنگ قرنیز باید با توجه به رنگ کف انتخاب شود. انتحاب رنگ تیره تر یا رنگ روشن تر نسبت به رنگ کف، به علت ایجاد تضاد در رنگ ها، نمای بهتری به کل فضای مورد نظر می دهد.

اندازه قرنیز کاملا متاثر از مساحت و ارتفاع دیوارهای فضای مورد نظر است. اگر فضا، مساحت کمی داشته باشد یا ارتفاع دیوارهای آن کوتاه باشد، انتخاب قرنیزی با ارتفاع حداکثر 10 سانتی متر منطقی به نظر می رشد. اگر فضا، مساحت زیادی داشته باشد یا ارتفاع دیوارهای آن بلند باشد، حتی از قرنیزهای تا ارتفاع 20 سانتی متر هم می توان استفاده کرد.

جنس قرنیز و محل استفاده آن، معمولا محدودیتی برای مصرف کننده ایجاد نمی کند. هر یک از انواع قرنیزها از جنس های مختلف، با توجه به مزایا و معایب آنها، قابلیت استفاده در انواع فضاهای مختلف را دارند.

در نصب قرنیز و برش آن باید توجه کرد که دستگاه برش توانایی برش دقیق 45 درجه را داشته باشد تا زاویه 90 درجه گوشه ها به طور کامل ایجاد شود. برای نصب قرنیزها روشهای متنوعی وجود دارد که وابسته به جنس خود قرنیز و دیوار پشت آن است. از روش های نصب قرنیز می توان به استفاده ازدستگاه منگنه کوب، استفاده از چسب یا استفاده از دوغاب سیمانی اشاره کرد.